Tämän vuoden kisat aloitettiin heti uudenvuodenpäivänä Hyvinkäällä. Hyvinkään koiraurheilukeskuksessa oli kaksi rataa tarjolla ja eihän se sitten ihan putkeen mennyt...  Hyppärillä aloitettiin. Rico hyppäsi jo heti ekan esteen sekaan, jonka seurauksena mulla pasmat sekasin. Sitten kun lähdettiin liikeelle osottautui pohja aivan törkeän liukkaaksi ja mulla vielä enemmän sitte pasmat sekasin. Luisteltiin tai lähinnä Rico tuli kylkimyyryä radan läpi hieman omavalintaisesti. Toiselle radalle mietin lähtöä pitkään, mutta mentiin kuitenkin. Nyt koira oli jo itsekin varovaisempi, mutta selkeästi varoi pohjaa paljon, niin kuin minäkin. Hyppäsi huonosti ja oli suht hidas, koska mun ei oikeasti tarvinu edes juosta, hylyn otin puomin alastulosta. Täällä radat, joita en alun alkaen meinannu julkaista, mutta menköön... Toivottavasti vuoden aloitus ei ole enne koko vuodesta...

Kisailua jatkettiin sitten tänään. Suuntana oli Vantaan Ojanko ja HSKH:n ja BAT:n yhteistuumin rakentama upea halli. Siellä oli myös tekonurmi pohjana, mutta uskaltauduin ilmottamaan Ricon kisoihin, sillä utsin sisäpiiri tietoa pohjasta, joka vakuutettiin hyväksi ja pitäväksi. Ja sitä se todella oli! Tuomarina tänään oli Kari Jalonen.

Hyppäri lähti jo hieman ontuvasti liikkeelle. Mulla käskyt sata vuotta ainakin myöhässä ja odottelin koiraa aivan turhaan kohdissa joissa olisin voinut edetä. Lopun viimein pakka levisi renkaalle. Kepeiltä keskeytin leikin, kun mulle alettiin huutaa...  Agiradalle lähdettiin sitten jo ihan uudella mentaliteetilla. Käskytettiin jo napakammin ja koirakin oli kuulolla. Mun liikkuminen ei ollut ihan niin jouhevaa kun haluaisin sen olevan. Lisää treeniä! Harmittava viimeinen rima tippui, josta vitonen. Mutta nyt jäi jo hyvä mieli kisoista. Tästä on hyvä jatkaa.  RADAT