No niin, alotetaanpa viime viikonlopulta. Treenailtiin sunnuntaina Katin kanssa omalla vuorolla. Mukana oli Tapit ja Paso. Peetu sai juoksuttaa Katia, koska maanantaina oli luvassa möllikisat jonne olin ne ilmoittanut.  Peetu juoksee Katin kanssa hurjalla vauhdilla. Ja molemmilla oli hauskaa. Täällä todisteita...

Myös Molly pääsi kenraalitreeneihin. Eikä Mollykaan ollut pekkaa pahempi. Se on mun mielestä edelleen niin liikuttava kun toinen yrittää niin kovasti. Ja kun ei sille oikeestaan koskaan ole mitään sillä tavalla opetettu niin kun Peetulle tai treenattu samalla tavalla. Nyt jo mietin josko veisin sen keväällä viralliseen starttiin...  Videoevidenseä

Maanantaina suunnattiin koko orkesterin voimin KKS:n mölleihin. Molly oli ilmoitettu mölliradalle, jonka se suoritti hienosti. Puomin alastulolta vitonen, vaikkakin mun mielestä se kyllä sen otti.. Eipä sillä Mollylla oli ihan hurjan hauskaa ja oli niin tärkeenä kun oli päässyt tapahtumaan mukaan. RATA

Kati juoksi Peetun kanssa molemmat radat. Mölliradalla ne viiletti minkä Peetu tapeilla pääsi, lähdössä sen piti käydä kertomassa mulle että aikoo mennä Katin kanssa radalle...  Kisaavien rata meni kanssa oikein kivasti kun urille pääsivät. Lähdössä olin melko lähellä ja Peetu ei meinannut lähteä Katin mukaan. Mutta kun baana löytyi niin sehän meni oikein hienosti. Möllirata jäi kuvaamatta, mutta kisaavien rata löytyy...

Rico oli myös ilmoitettu mukaan. Mölliradalla pyysin luvan palkata sen kontaktien alastulolla, jonka myös tein. Kisaavien radalla mentiin kisanomaisesti. Kepeillä tuli pieni virhe lopussa, mutta muutoin oikein mukavasti. Lopussa Rico kääntyi kattomaan minua ja hyppäsi siivekkeen yli vikalla esteellä..   En nähnyt tarpeelliseksi korjata, joten mentiin maaliin asti.RADAT

Tänään kisattiin Ricon kanssa taas Ojangossa, tällä kertaa järjestäjänä oli BAT. Tuomarina oli Johanna Nyberg. Ja mun mielestä oli oikein mukavat radat. Ekalla radalla jo radankävelyssä en löytänyt kepeille järkevää vientiä ja päätin tehdä sillä kuviolla, joka parhaalta tuntui. Rima ennen keppejä putosi, koska olin Ricon edessä hieman. Ja toinen "varma" virhe tuli puomin alastulolta. Puomin alta meni putki ja olin siis kaukana koirasta, jolloin se loikkasi alastulon. En kyllä kamalan hyvin käskyttänyt myöskään... Muutoin Rico oli oikein mukava viedä. Itse olin jotenkin kuutamolla, ehkä iltavuorolla oli vaikutusta.. Eka rata meillä alkoi 17.05 ja aamusta kun minä olin höyryämisen alottanu ni siltä just tuntu, keskittyminen ei ollu parhaimmillaan.

Tokalla radalla minä olin ehkä vielä enemmän kuutamolla. En osannut ollenkaan ennakoida ja tuli tosi pitkiä kaarroksia. Tosin Rico kesti mun kuutamolla olemisen ja ohjaamattomuuden ja myöhäiset käskyt oikein hienosti, se ei edes huutanut mulle...  Puomin ylösmenolta vitonen, vaikka kuinka yritin kaarteesta jo tullessa rikkoa sen rytmiä mutta mutta... RADAT

Mutta siis, Ricon kanssa on oikeesti aina ihan sairaan hauska treenata ja kisata, koskaan ei ole tai voi olla pahalla päällä sen koiran kanssa tai takia. Se on niin partiolainen koko ajan. Ja mitä noihin kontakteihin tulee, niin niitä vahvistetaan kotitreeneissä koko ajan. Totaali kisastoppiin ei varmaankaan enää lähdetä että treenattaisiin alusta asti kontaktit uudelleen, koska Rico on kuitenkin jo 7v. Pääasiallisesti kontaktit siltä kuitenkin jo sujuu useimmiten. Ja sitten tietysti sekin, että jos kontakteja alettaisiin korjaamaan, pitäisi sitä päästä tekemään joka päivä. Ja kun Rico ei ole oma koira on se oikeastaan mahdotonta. Eli tällä hetkellä näillä mennään ja katsotaan minne se riittää. Mutta Ricon kanssa agsaaminen on taattu pahan päivän pelastus.